Search

Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom

Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom

Tekst: BURO.


Image: BURO.

Oni koji su prije dvadeset godina već bili zaljubljenici u modu i gladno gutali svaku informaciju - i koncept - znaju američki brend dramatično-ikoničnog imena Imitation of Christ. Ako ste zbog mladosti niste ukrcali na taj vlak, velike su šanse da vam to ime ne znači ništa. A trebalo bi.

Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 1)
Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 2)
Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 3)

Na svoj način IOC je brend generacije Z još prije nego što su pripadnici te generacije osvijestili tko su i za koje vrijednosti se žele zalagati i to ne samo zato što im po godini rođenja pripada. Tara Subkoff i Matthew Damhave osnovali su Imitation of Christ 2000. godine, a za prvog kreativnog direktora postavili su indie ikonu, multitalentiranu Chloë Sevigny. Brend je od trenutka svog osnivanja gajio auru outsidera. Odmah su postali poznati po tome da su za izradu svojih modela koristili vintage komade odjeće i materijale koje su pronalazili, a ne naručivali, kao i po tome da je sama Subkoff sve ručno šila. Dakle, održivi model poslovanja prije nego što smo mu iz prijeke potrebe dali to ime. Na svoj način, Imitation of Christ pripadao je istom bratstvu kao i legendarni vintage butik Geminola (koji je, istina, osnovan koju godinu kasnije), uz poseban sloj poznatih koji su se oko njega okupljali. Uz Sevigny, u redove IOC obožavatelja spremno su stale i Mary-Kate Olsen i Scarlett Johansson koja je šetala pistom na njihovim revijama, a na kojima su, istovremeno, prikazivani i ženski i muški modeli.

Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 4)
Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 5)
Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 6)

IOC je započeo kao umjetnički projekt koji se pretvorio u modnu marku. Damhave je iz istog izašao nakon samo četiri kolekcije, a Subkoff je negdje između 2006. i 2007. godine prodala brend investitoru. Već 2008. godine taj isti investitor je ugasio Imitation of Christ, a bivša vlasnica je izrazila želju da ga otkupi nazad. Prva re-launch revija održana je 2012. godine, ali je već 2013. brend ponovo ugašen. Zapetljano, znam.

Prije desetak dana Imitation of Christ je uskrsnuo i to na više nego primjeren način: revijom upriličenom u Los Angelesu ispod holivudskog znaka, po pravili zaštite od virusa Covid-19, ali i mirnog protesta. Kolekcija i sama prezentacija su apsolutno uhvatili duh vremena u kojem živimo, kako bi to mogla da učiniti i neka umjetnička instalacija, što je jedino i logično ako se uzme u obzir DNA brenda.

Sam naziv "Americans Not Allowed in Paris" odnosi se na restrikcije ulaska koje su uvedene od strane Europske Unije, a datum je pao pred sam početak Tjedna visoke mode u Parizu. Odjeća je napravljena od neželjenih komada kojima je udahnut novi život, manekeni su hodali s maskama, a jedna od djevojaka imala je frizuru stiliziranu na način kako je nosi Greta Thunberg i držala je uzdignutu šaku.

Jedna velika novost? Subkoff je na mjesto kreativnog direktora postavila ne jednu poznatu osobu, već tri tinejdžera! I prije nego što se netko pobuni, ne, Hudson Schaetzke, Lulu Syracuse i Jersey Bond nisu djeca, već mladi ljudi koji kreću s pozicije aktivizma i daju svoj doprinos budućnosti koja ih čeka i koji zaslužuju da im se pruži šansa da direktno sudjeluju u njezinom oblikovanju, a ova prva revija to je i pokazala.

Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 7)
Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 8)
Kultni brend Imitation of Christ vratio se na modnu scenu (revolucionarnom) revijom (фото 9)

Mislim da je Imitation of Christ čak i više relevantan danas nego kad smo ga pokrenuli 2000. godine", kaže Subkoff i nastavlja: "Pokušaj da se napravi smislena, moćna promjena koja će učiniti da se zamislimo o svojim postupcima i ponašanju, pokušaj da se napravi nešto što je osviješteno, to je ono što je uvijek bilo u srži IOC i u mojoj srži. Koncept i manifest s kojim smo započeli ovaj političko-umjetnički projekt prerušen u 'modnu kuću' danas je izuzetno važan (…) Ovo je re-launch duha u kojem smo prvo i krenuli - da se nešto što je neželjeno i nevoljeno, komad koji više ne želite ni vidjeti, ljudskom rukom transformira u predmet žudnje, praktično umjetničko djelo,koje svi žele i misle da je cool".

Ako je prije dvadeset godina Subkoff bila ispred svog vremena i to skupo platila, nadamo se da to više nije slučaj. Potrebno nam je više ljudi kojima je stalo.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više