Search

Miuccia Prada morat će naučiti ponešto o raznolikosti ako se pita Komisiju za ljudska prava

Miuccia Prada morat će naučiti ponešto o raznolikosti ako se pita Komisiju za ljudska prava

Njujorška organizacija pritišće i Dior i Gucci

Tekst: D.M.


Image: Instagram

Talijanska dizajnerica Miuccia Prada i cijeli njezin tim morat će proći trening takozvane rasne osjetljivosti, to jest, morat će naučiti o inkluzivnosti svih rasa pri zapošljavanju. Iako je uvijek suvremena Prada posljednje ime koje bi nam palo na pamet kada je riječ o rasizmu, našla se na meti  njujorške Komisije za ljudska prava otkako su se u izlogu jednog butika našle figurice koje podsjećaju na blackface majmune.

Prada

Blackface (eng. crno lice) je termin kojim Amerikanci opisuju bijelca koji boji svoje lice u crno parodirajući crnačku kulturu i ovjekovječujući loše stereotipe.Radi se o fenomenu koji se rodio još u 19. stoljeću kao način zabavljanja publike, a danas, jasno je, uvelike izaziva negodovanje.

Miuccia Prada morat će naučiti ponešto o raznolikosti ako se pita Komisiju za ljudska prava (фото 1)

Prada se nakon skandala javno ispričala i uklonila figurice iz izloga te obećala kako će raznolikost postati prioritetna tema u njenoj modnoj kući. No, Komisija je posumnjala da je dizajnerica dala obećanje ne misleći ga ispuniti. Kada su došli provjeriti stanje u njujorškom sjedištu modne kuće, pronašli su, to jest nisu, upravo ono što su očekivali - niti jedan od 120 zaposlenika nije bio crne boje kože, piše The New York Times.

Miuccia Prada morat će naučiti ponešto o raznolikosti ako se pita Komisiju za ljudska prava (фото 2)

Iako je Prada zanijekala diskriminaciju, pristala je na internu re-edukaciju u firmi i otvaranje pozicije referenta za raznolikost koji će nadgledati proizvode prije no što se pojave na pisti ili u prodajnim mjestima. Za 12 mjeseci modna će kuća morati pokazati da je usvojila naučeno na stvarnim primjerima, to jest, zaposlenicima svih boja kože i prikazati plan po kojem je to činila.

Gucci

Doduše, Prada nije jedina modna marka koju Komisija za ljudska prava istražuje. Na meti su Gucci za blackface šal i Dior za "Sauvage" kampanju s vizualima stereotipnim za Indijance.

Related articles

Buro 24/7 Selection

Leave a comment

više