Traži

Sad je i službeno: Off-White je najpopularniji brend na svijetu

Sad je i službeno: Off-White je najpopularniji brend na svijetu

Prestigao Balenciagu i Gucci

Tekst: D.D.


Fotografija: Buro247.ru,
Instagram

Čini se kako je utjecaj društvenih mreža na globalnu prodaju, kao i influencera, dosegao vrhunac. Naime, po prvi puta je globalna platforma za pretraživanje Lyst prilikom sastavljanja svojeg kvartalnog izvješća u obzir - osim ponašanja više od 5 milijuna kupaca mjesečno na 12 tisuća online shopova i dizajnerskih dućana - uvrstila i rezultate dobivene na društvenim mrežama, od rasta pratitelja pojedinih brendova do spominjanja određenih proizvoda. Rezultati pokazuju snažan utjecaj društvenih medija na prodaju velikog broja brendova. Baš je zato po prvi puta na prvom mjestu završio američki brend Off-White. Tijekom dugog toplog ljeta bilo je nekoliko viralnih momenata, većinom povezanih sa sportom, koji su se odrazili na porast prodaje marki kao što su Off-White, Nike i Yeezy.

Kada se prouče sve aktivacije koje je Off-White imao u posljednjem kvartalu, sasvim je jasno i zašto. Virgil Abloh je tako predstavio bestseller tenisice, odjenuo Serenu Williams za US Open, predstavio kapsulnu kolekciju "For All", kao i liniju kupaćih kostima inspiriranih Mikonosom, u suradnji s IKEA-om otvorio pop-up shop, sudjelovao je u projektima s retailerima SSENSE, Selfridges i TheDoubleF da bi sve kulminiralo revijom na pariškom Tjednu mode. Ovaj već kultni streetwear brend bilježi nevjerojatan porast u posljednjih godinu dana: svakog kvartala postaje traženiji za 14 posto, a u posljednjih se godinu dana popeo za 33 mjesta na Lystovoj listi. Valja napomenuti i da se na listi 20 najhot proizvoda prošlog kvartala nalaze i tri komada iz kolekcija Off-White, a jedini brend koji ih ima više na istoj listi je Nike, s čak četiri komada. Slično kako se suradnja sa Serenom Williams pokazala lukrativnom za Off-White, tako je Nikeova prodaja u kolovozu porasla zbog viralne kampanje sa sportašem Colinom Kaepernickom. U 24 sata nakon predstavljanja nove "Just Do It" kampanje Nike je u digitalnim i tiskanim medijima spomenut više od 10 milijuna puta Iako su mnogi predvidjeli negativne posljedice za ovaj sportski brend, pogotovo u Sjedinjenim Američkim Državama u kojima su kupci spaljivali svoje Nike tenisice i snimali to s popratnim hashtagom #JustBurnIt, brojke govore suprotno. Kampanja koja je polarizirala mišljenja povećala je potražnju za Nikeom za 13 posto, a brend se na ljestvici pomaknuo za pet mjesta te završio na četvrtom mjestu, iza Guccija i Balenciage. Pet mjesta su se popeli i Prada, koja se sada nalazi na petom mjestu i Yeezy, koji je ponovno ušao u top 10, točnije na sedmo mjesto, zahvaljujući reizdanju tenisica V2 350 Butter i memeovima vezanim uz kampanju, a podizanju hypea oko brenda pomogla je i obitelj supruge Kanyea Westa, kao i sam glazbenik s povratkom na društvene mreže. Viralni momenti zaslužni su i za popularnost Balenciage, njihov kaput od sedam slojeva potaknuo je usporedbe s likom iz serijala "Prijatelji" Joeyem Tribbianijem. Veliki marketing budžeti i makro influenceri i dalje potiču svjetsku potražnju, a milenijalci i generacija Z stvaraju svoj vlastiti hype oko brendova i proizvoda pomoću memeova i društvenih mreža. U 10 hot brendova na ljestvici Lysta su i Versace na šestom mjestu, te Vetements, Fendi i Valentino koji se nalaze na posljednja tri mjesta.

Većina brendova koja se u ovom kvartalu nalazi na top mjestima bila je u prvih 10 u prijašnjem kvartalu, samo na drukčijim mjestima, tako da tu baš nema novosti, ali zato su nam ljetni mjeseci donijeli promjene na listi najtraženijih komada. Tako se na prvom mjestu našla torbica Saddle francuske kuće Dior, i to sve zahvaljujući suradnji s modnim influencericama. Na dan kada je njih čak 100 objavilo fotografiju torbe na svojem Instagram profilu, potražnja za tom torbicom u roku 48 sati narasla je za basnoslovnih 957 posto Kako bi pronašao najpopularnije proizvode na svijetu formula Lysta filtrira šest milijuna komada kroz obujam spominjanja na društvenim mrežama, upisivanja u tražilice, posjetima stranicama, interakciji kupaca i prodaji na više tisuća online destinacija. U skladu s nostalgijom za modom s početkom milenija - Dior Saddle torbu predstavio je John Galliano u kolekciji za proljeće/ljeto 2000. godine, na četvrtom mjestu se nalaze traperice dizajnera Jonathana Simkhaija snažne retro estetike, kao i dad tenisice s potpisom Nikea (peto mjesto) i Guccija (osmo mjesto). Trend ružnjikave obuće, ali i vijest da su odbili suradnju sa Supremeom i Vetementsom, dovela je brend Birkenstock, odnosno njihove sandale s remenom Madrid na treće mjesto na listi, odmah iza remena s logom Off-Whitea. U protekla tri mjeseca te su se natikače prodavale za 28 posto više od prethodnog razdoblja. Osim ovog neočekivanog ulaska na listu, među ozbiljnim igračima kao što su moda kuća Saint Laurent i ostale spomenute, na listi su se po prvi puta našla dva Insta-worthy brenda. Prozirna torbica Shirley s potpisom losanđeleškog brend Staud bila je rasprodana gotovo čitavo ljeto i tako se našla na sedmom mjestu, dok je najpopularnija suknja, koja se nalazi na devetom mjestu, izašla iz danske radionice Ganni. Taj je brend ujedno i jedan od najbrže rastućih na listi što smo mogli primijetiti i po street style fotografijama s nedavno završenih Tjedana mode. Obje liste, kao i onu s muškim komadima te kompletan izvještaj možete pronaći na stranicama Lysta.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar