Traži

Tko je napravio fatalnu grešku u H&M-u?

Tko je napravio fatalnu grešku u H&M-u?

Kući prijeti bojkot

Tekst: E.G.


Fotografija: Buro247.ua

Društvene mreže, na čelu sa slavnim osobama poput The Weeknda, ne prestaju brujiti o najnovijem rasističkom skandalu u svijetu mode

Na online dućanu švedskog modnog giganta se, među ostalim, pojavila se i fotografija tamnoputog dječaka odjevenog u zelenu hoodie majicu s natpisom "Coolest Monkey in the Jungle". Odmah vam je jasno - ovako nešto nije moglo proći neprimijećeno, a prva osoba koja je javnosti skrenula pažnju na to jest Charles M. Blow, kolumnist New York Timesa, koji je preko svog Twitter profila izravno upitao brend jesu li potpuno sišli s uma. Ova kontroverzna fotografija se rapidno proširila diljem društvenih mreža, a nije izostala niti podrška brojnih poznatih osoba, poput pjevača The Weeknda. On je, naime, s H&M-om radio na dvije zajedničke kolekcije, a kako stvari stoje, one su ujedno bile i zadnje. Kako je poručio preko društvenih mreža, jutros se probudio i zatekao vijest o ovoj fotografiji koja ga je šokirala i koje se posramio. Dodao je kako se osjeća duboko uvrijeđenim te kako više neće raditi s njima.

Bitno je naglasiti kako se ovdje doista radi o propustu neopisivih razmjera; cijeli niz ljudi naprosto nije odradio svoj posao. Nije riječ o suptilnoj ili dvosmislenoj poruci koja se može interpretirati na ovaj ili onaj način, već o prikazu rasizma u svojoj biti. Kad govorimo o tome da je H&M brend koji targetira moderne mlade ljude, koji cijene individualizam i raznolikost, ovaj je propust još nevjerojatniji. Sporna je fotografija, naravno, uklonjena, ali to nije ni približno dovoljan damage control. Javnost je svoje rekla, a sljedeći je potez na H&M-u, i vjerojatno itekako znaju da im on mora biti jedan od pametnijih koji su ikad povukli.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor