Traži

Što smo sve voljeli, kupovali i pretraživali u modnoj godini na izmaku?

Što smo sve voljeli, kupovali i pretraživali u modnoj godini na izmaku?

Izašao je Lystov presjek 2019. godine

Tekst: T.L.


Fotografija: Getty Images,
Instagram,
PR,
Imaxtree

Nešto više od mjesec dana dijeli nas od završetka desetljeća, a kako se 2019. godina rapidno bliži svome kraju bilo bi sasvim prikladno da rezimiramo šaroliku modnu godinu na izmaku. U tome će nam pomoći popularna modna platforma Lyst koja kvartalno, ali i na koncu svake godine nudi temeljit pregled trendova, shopping navika, najpopularnijih modnih brendova, termina koje smo pretraživali na tražilicama, kao i najvažnijih modnih trenutaka koji su okupirali naslovnice i o kojima se žustro raspravljalo na društvenim mrežama.

Što smo sve voljeli, kupovali i pretraživali u modnoj godini na izmaku? (фото 1)

Godina koju ispraćamo donijela je neke sjajne promjene u umovima i navikama potrošača. Riječi poput "inkluzivnost" i "održivost" našli su se na jagodicama prstiju pretraživača web bespuća više nego li ikada prije, a zajedno s tom probuđenom svijesti probudio se i interes za modne brendove koji zagovaraju vrijednosti poput ekološke održivosti, ljepote koja se krije u različitosti, rodne neutralnosti...

Pretraživanje termina "modest fashion" poraslo je tako za čak 80%, a čak 52% korisnika interneta tražilo je "rodno neutralnu" modu. Osvještavanje po pitanju ekoloških promjena i devastirajućeg utjecaja modne industrije na okoliš također je urodilo plodom - pretraživanje riječi vezanih za održivost poraslo je za čak 75%, a potrošači su pritom najviše tražili jeans i tenisice od održivih materijala. Novi trendovi i potrebe potaknuli su i brendove da u godini na izmaku pokrenu mnoge inicijative koje u centar stavljaju ekologiju, bilo da se radi o novim materijalima ili programima doniranja u svrhu spašavanja i očuvanja okoliša.

Što se pak trendova tiče, statistika kaže da je u fokusu 2019. godine bila romantika. Ljubitelji mode pretraživali su virtualne prostore u potrazi za torbama i ukrasima za kosu s perlicama te babydoll i haljinama od tila. Poigravanje s proporcijama bio je, naime, globalni trend, a pritom su posebno dominirale minijaturne torbice kojima je popularnost porasla za 50% dok su naglašeni rukavi bili posebno popularni zahvaljujući brendovima kao što su Ganni, Cecilie Bahnsen, Rotate i Jacquemus.

Što smo sve voljeli, kupovali i pretraživali u modnoj godini na izmaku? (фото 2)

Psihodelični printevi, tie-dye i neonska zelena također su imali svoj moment u 2019. za što su zaslužni Ralph Lauren i Proenza Schouler, potražnja za torbicama koje se nose oko struka porasla je za 33%, a posebno je hit bio povratak devedesetih. Zvijezde su svoja red carpet izdanja tražile u bogatim arhivama dizajnera kao što su Jean Paul Gaultier, Thierry Mugler i Versace, a Fendi torbica modela Baguette pretraživana je čak 164% više nego prethodne godine.

Streetwear je, doduše, i dalje najveći hit među kupcima, a statistička analiza otkrila je kako prosječan konzument za novi par tenisica potroši 192 dolara što je 39% više nego godinu ranije. Svoj moment ove je godine imao i shapewear i to posebno zahvaljujući popularnosti biciklističkih hlačica, ali i novom brendu Kim Kardashian čiji su se komadi za oblikovanje tijela razgrabili u svega par minuta nakon što su pušteni u prodaju.

 

 

Godina 2019. bila je posebno uspješna za neke od brendova. Prva na listi breakout brendova očekivano je Bottega Veneta koja je nakon dolaska Daniela Leea na mjesto kreativnog direktora postala brend o kojem se najviše priča, a na prestižnoj ljestvici zasjali su i Pyer Moss, Jacquemus, Paco Rabbane, Molly Goddard i Richard Quinn.

Najpopularnija kolaboracija bila je ona između brendova Off-White i IKEA, na drugo mjesto zasjeli su Sacai i Nike, a na treće Reformation i New Balance. Lyst je također otkrio i čiji stil "najbolje prodaje", a na prvom se mjestu našla Meghan Markle. Tome u prilog ide podatak da je popularnost haljine košulja kroja, kakve je Meghan nosila na putovanju u Africi, u tom mjesecu porasla za 45%, haljina brenda Club Monaco rasprodana je za manje od 24 sata, dok je njezina J Crew suknja potaknula porast u pretraživanjima od čak 102%. Među utjecajnim fashionistama našao se i glumac Timothée Chalamet, glazbenice Zendaya, Billie Eilish i Cardi B, a Kylie Jenner našla se na sedmom mjestu.

Što smo sve voljeli, kupovali i pretraživali u modnoj godini na izmaku? (фото 3)

Kada je pak riječ o najpamtljivijim momentima u godini na izmaku onda je to svakako smrt velikana Karla Lagerfelda koji nas je napustio u veljači, a kojeg je u Chanelu zamijenila Virginie Viard,  zatim Met Gala zbog koje su celebrityji odjenuli čudnovate oprave kako bi ispoštovale temu campa, pa Savage x Fenty show i meme couture Viktor&Rolfa, Jennifer Lopez koja se pojavila na reviji kuće Versace u ikoničnoj Jungle haljini, Gigi Hadid koja je "spasila" Chanelovu reviju od iznenadnog pojavljivanja YouTube zvijezde, Céline Dion u nebrojeno mnogo sjajnih kombinacija tijekom couture tjedna u Parizu... Bila je to, čini se, jedna itekako živopisna godina prepuna iznenadnih obrata, novih lica, neočekivanih trendova, s pokojom tužnom vijesti, ali i s pregršt hvalevrijednih promjena. A što nas čeka u novom desetljeću? Jedva čekamo vidjeti!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar