Traži

U Kopenhagenu održan summit za \"zeleniju\" budućnost modne industrije

U Kopenhagenu održan summit za "zeleniju" budućnost modne industrije

Copenhagen Fashion Summit


Fotografija: Buro247hr arhiva

U Kopenhagenu je jučer održan još jedan Fashion Summit na kojem su ključni ljudi iz modne industrije govorili o problemu održivog razvoja u modnoj industriji

U glavnom gradu Danske, u koncertnoj dvorani Koncerthuset, okupili su se jučer ključni ljudi iz modne industrije kako bi razgovarali o implementiranju cirkularnog modela proizvodnje koji su već podržali adidas, Kering, H&M i Target. Cirkularni model se bazira na recikliranju korištenih materijala i njihovom pretvaranju u nove proizvode koliko god puta je to iznova moguće.

Implementacija takvog sustava nužnija je no ikad, piše BoF. Ako svjetska populacija do 2030. naraste do brojke od 8,5 milijardi kako UN očekuje, količina odjeće koju kupujemo narast će, prema The Pulse of Fashion reportu iz 2017., za 63% odnosno sa 62 milijuna tona na 102 milijuna. Ilustracije radi, to je otprilike 500 milijardi majica od kojih bi 400 milijardi bilo bačeno prema sadašnjoj razini recikliranja.

U organizaciji Global Fashion Agende koja organizira Copenhagen Fashion Summit zato vjeruju da do 2020. treba promijeniti model po kojem funkcionira modna industrija i okrenuti se cirkularnom modelu. Brendovi koji su već prigrlili taj model su Nike, C&A, grupa Kering koja posjeduje brendove Gucci, Balenciaga, Alexander McQueen, Saint Laurent, Stella McCartney, Sergio Rossi, Christopher Kane, Brioni i Bottega Veneta. Zatim su tu H&M, Patagonia, M&S, adidas, Target i drugi. No, brojni brendovi i dalje ne vide profit u procesu prelaska na cirkularni model jer ne razmišljaju o tome kako proizvesti jedan kvalitetan par traperica i naplatiti njegovi kvalitetu već im je cilj prodati 10 pari traperica po nižoj cijeni.

Ipak brendovi poput H&M-a ili M&S-a koji potiču kupce da donesu svoju staru odjeću u trgovine i zamjene je za voucher ili neko drugo dobro, kao i rastuća razina aktivnosti ključnih aktera u modnoj industriji, ulijevaju nadu da ovaj pokret može postati masovan i da je potpuno uvođenje cirkularnog modela do 2020. moguće. Samo trebamo krenuti od sebe. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor