Traži

Virgil Abloh ponovno u problemima: stigla tužba zbog naziva brenda Off-White

Virgil Abloh ponovno u problemima: stigla tužba zbog naziva brenda Off-White

Tužila ga je multidisciplinarna kreativna i dizajn agencija

Tekst: D.D.


Fotografija: Instagram

Nakon što je nedavno objavljeno da modna marka Off-White, čiji je vlasnik uspješni američki dizajner Virgil Abloh, pokušava žigom (odnosno trademarkom) zaštititi navodnike koje često koriste na svojim proizvodima, na adresu tog brenda s bazom u Milanu stigla je tužba vezana uz drugi dio njihova žiga od strane američke multidisciplinarne kreativne i dizajn agencije. Riječ je, naime, o dijelu žiga koji se odnosi na ime Off-White, a agencija OffWhite Productions LLC tvrdi kako postoji previše sličnosti između jednog i drugog naziva. Osim toga, tvrde kako postoje i sličnosti između njihovih djelatnosti: agencija svoj žig, koji je 2014. godine registriran pri Agenciji za žigove i patente Sjedinjenih Američkih Država (USPTO), koristi u marketinške svrhe te u svrhe produkt dizajna i svega povezanog s navedenim. Modna marka Off-White, pak, pod svojim nazivom kreira odjeću i modne dodatke, međutim problem se pojavljuje prilikom promocije i plasiranja proizvoda na tržištu, pogotovo putem društvenih mreža, tvrde iz njujorške agencije. Prema hrvatskom pravu, zaštita žigom predstavlja učinkovito tržišno sredstvo kojim proizvođači i pružatelji usluga štite sredstva koja su uložili u promidžbu i marketing svojih proizvoda i usluga, a žig, odnosno ono što po američkom pravu nosi naziv trademark, je isključivo pravo priznato za znak koji služi za razlikovanje proizvoda i/ili usluga jedne osobe od ostalih osoba u gospodarskom prometu. Unutar toga moguće je, dakle, zaštititi ime, logotip, amblem, etiketu ili druga razlikovna obilježja, a osnovni uvjeti koje neki znak mora zadovoljiti da bi mogao postati žig jesu da je razlikovan te da nije sličan nekom ranijem žigu.

Virgil Abloh ponovno u problemima: stigla tužba zbog naziva brenda Off-White (фото 1)

Tužba koju je podnijela njujorška agencija temelji se na tvrdnji da ta kompanija pod tim nazivom djeluje od kraja 90-ih godina prošlog stoljeća, puno prije nego što je Abloh osnovao jedan od najhot brendova današnjice koji svijetom mode i streetweara vlada od 2012. godine. Također, agencija već 18 godina koristi web stranicu offwhitedesign.com, kao i Twitter account @offwhitedesign, što, kako tvrde, izaziva konfuziju korisnika. Navode i iznimno neprofesionalno ponašanje brenda Off-White nakon što su im se već obratili za prestanak kršenja njihova prava - kao primjer neuspješne komunikacije navode da je Off-White čak pokrenuo postupak za zaštitu logotipa veoma sličnog poput onog kojeg koristi agencija (međutim kojeg nije pravno zaštitila unutar svog žiga) te da se modni brend oglušio na sve zahtjeve agencije. Povezuju i to s namjernim onemogućavanjem toj agenciji da razvija svoje poslovanje te da uživa benefite koje ima pod svojim imenom, i to uvelike zato što Off-White koristi napredne SEO tehnike kako bi promovirao svoj trademark, pogotovo korištenjem online kampanja u kojima sudjeluju zvijezde, što je dovelo do toga da je Google svrgnuo OffWhite Productions, odnosno njihovu stranicu s URL-om offwhitedesign.com, s vrha search liste kada upišete Off White ili OffWhite, dok se u top rezultatima nalazi modni brend. To bi značilo da korisnika te internet tražilice završi na stranicama brenda, a ne agencije, što im šteti te zbog čega u konačnici traže i naknadu štete (nije poznat iznos koji potražuju).

Virgil Abloh ponovno u problemima: stigla tužba zbog naziva brenda Off-White (фото 2)

Što se uspjeha ove tužbe tiče, ona uvelike ovisi o tome što će sud procijeniti, u kolikoj mjeri postoji sličnost između proizvoda koje na tržištu prodaju jedni i drugi te koliko to utječe na konfuziju krajnjeg korisnika između naziva brendova od kojih se jedan bavi modnim dizajnom, dok je drugi kreativna agencija. Što je veća sličnost između naziva jedne i druge kompanije, prema važećim pravilima u Sjedinjenim Američkim Državama, razlika u proizvodima i/ili uslugama koji se koristi morala bi biti što veća, da bi se izbjeglo miješanje. Upitno je, dakle, koliko konzumenti jednog i drugog zaista dolaze u zabludu, ali ono što je sigurno je da je popularnost Off-Whitea onemogućila agenciji oglašavanje na društvenim mrežama, odnosno korištenje hashtaga #OffWhite. U pravilu brendovi koji su poznatiji mogu tražiti da se manje etabliranim brendovima pravnim putem zabrani djelovanje pod njihovim trademarkom - agencija tvrdi i da Abloh po nalogu svog odvjetničkog tima to pokušava napraviti i nasilnim putem po onoj "tko jači taj kvači" - ali o tome nije riječ u ovom slučaju. Sve u svemu, negativan PR koji će modni brend Off-White dobiti ovom tužbom, za čijeg vlasnika se stalno čeka da napravi novu grešku, mogao se izbjeći primjerice pokušajem izvansudske nagodbe, kako i većina ovakvih slučajeva završava. Male su šanse da će Abloh morati mijenjati ime svojeg brenda, ali ono što je sigurno je da će u nekom trenutku, ovisno o tome kako će se ovaj slučaj riješiti, dio zarade od prodaje svojih komada morati usmjeriti na račun njujorške agencije.

 


Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar