- 01
- /
- 10
- 02
- /
- 10
- 03
- /
- 10
- 04
- /
- 10
- 05
- /
- 10
- 06
- /
- 10
- 07
- /
- 10
- 08
- /
- 10
- 09
- /
- 10
- 10
- /
- 10
Znate li koji je najtraženiji modni brend prošle godine? Evo kako ga nose poznate Hrvatice
Prema podacima platforme Lyst
Dok su se tijekom kvartala, prema podacima modne tražilice Lyst, brendovi Balenciaga i Gucci izmjenjivali na vrhu, analizom podataka cijele godine - koji su se prikupili od preko 70 milijuna korisnika online platforme - otkriveno je kako je talijanski modni brend Gucci bio najtraženiji u 2017. Korisnici su riječ Gucci upisivali u tražilicu više nego generičke pojmove poput "cipele" ili "haljine", a bio je to i najtraženiji modni brend prema Googleu. Osim toga među top 10 najpoželjnijih komada na popisu se nalazi čak četiri s potpisom talijanske kuće - na prvom mjestu su natikače GG Blooms Supreme, a u prvih pet nalaze se i GG Logo remen, tenisice Ace te majica s logom.
Tajna uspjeha krije se u odličnom vodstvu brenda: za kreativu je zadužen Alessandro Michele, dok je CEO Marco Bizzarri zaslužan za poslovni dio - glava kuće postao je prije nešto manje od tri godine sa zadatkom revitalizacije brenda. S preko osam milijuna novih pratitelja u prošloj godini i poslovnom strategijom koja je usmjerena prema potrošačima iz millennial publike ne čudi kako se upravo njihovi proizvodi najviše prodaju. Maksimalistička estetika brenda, koju Michele "gura" već nekoliko sezona, zaslužna je i za najveći engagement korisnika društvenih mreža - postovi talijanskog brenda najviše se komentiraju i lajkaju, a osim što imaju ogroman online reach, njihovi komadi mogu se kupiti po pristupačnim cijenama. Što znači da velik broj ljudi koji "lajka" majicu s logom, može si je i priuštiti, a koliko cijena utječe na traženost dokazuju i prvih pet dizajnerskih proizvoda na popisu, koji koštaju manje od 500 dolara.
Iako je Gucci odnio pobjedu, Balenciaga nije puno zaostajala - pogotovo u posljednjih šest mjeseci godine kad je luksuzna španjolska kuća bila jača od talijanske. Talentirani kreativni direktor modne kuće Demna Gvasalia stvara jedinstvene komade i posljednjih sezona razvija estetiku u smjeru da njegova publika zna što očekuje, ali s nestrpljenjem očekuje svaku novu kolekciju. Ne poznaje odlično milenijalce već i generaciju Z, a baš su zato čizme-tenisice Speed zauzele drugo mjesto najprodavanijih komada prošle godine. Naglašene siluete i krojevi posuđeni iz couture arhive Cristobala Balenciage pomiješani sa streetwearom, zaslužni su za to što čak 65 posto kupaca pripada millennial generaciji, a na njih otpada čak 50 posto od ukupnih prihoda prodaje. Da Gvasalia nešto dobro radi dokazuje i činjenica da je njegov brend Vetements zauzeo treće mjesto na popisu.
Nisu zanemarivi ni rezultati ostalih pripadnika top 10: Valentino na čelu s Pierpaolom Picciolijem te Off-White i vlasnik Virgil Abloh, nalaze se na četvrtom i petom mjestu dok iza njih slijedi Givenchy, čije se natikače s logom nalaze na šestom mjestu najprodavanijih komada. Moncler je zauzeo sedmo mjesto - njihove pufaste jakne su bile neizbježne na street style fotografijama s modnih tjedana, Stone Island, čije je komade Drake promovirao tijekom turneje je osmi, a zahvaljujući suradnji s brendom donjeg rublja Victoria's Secret, francuska kuća Balmain našla se na devetom mjestu. Na samom začelju ljestvice brend nalazi se brend Yeezy, američkog rappera Kanyea Westa. Među dizajnerskim komadima koji su se najviše kupovali nalaze se komercijalni proizvodi poput t-shirtova, natikača i tenisica, a na listi su se našle samo jedne čizme s potpeticom - Isabel Marant Lexing.
U 2018. godini možemo očekivati nastavak rasta Balenciage, kao i krajem prošle godine, a Gucci zasigurno neće lako prepustiti svoje mjesto. Također, dva su nova igrača koja treba uzeti u obzir - Francuza Hedija Slimanea koji se odnedavno nalazi na čelu Célinea, te britanskog dizajnera Kima Jonesa, koji još uvijek traži svoje mjesto pod suncem.
Ni brojne domaće dame nisu uspjele odoljeti privlačnosti komada s Gucci potpisom. Svoje su primjerke najtraženijih proizvoda, poput Ace tenisica ili pak, remena s logom nabavile modna blogerica Isabella Rakonić te beauty urednica portala Cover Style Tatjana Dragović. Iako je jedan od popularnijih modela torbi Marmont - oko struka ga nosi modna influencerica Žana Jurišić, vlasnica brenda Jolie Petite Ljupka Gojić Mikić i vlasnica portala Mag Me Rita Rumora prednost su dale modelu Dionysus s printom brenda. Na listi najpoželjnijih je i majica s logotipom i prepoznatljivim crveno-zelenim prugama brenda vintage izgled, koja trenutno ima svojih "pet minuta slave" na Instagramima stranih influencerica, a nosi je i pjevačica Severina.